Publicaties
530 publicaties
- Datum
- Relevantie
-
Persbericht: Permanent college voor curriculum moet onderwijs bij de tijd houden
Onderwijsvernieuwing vindt te ad hoc en fragmentarisch plaats. Een overladen lesprogramma dat dreigt achter te gaan lopen bij ...
-
Toegevoegde waarde: een instrument voor onderwijsverbetering - niet voor beoordeling
Leerwinst en toegevoegde waarde zijn goede instrumenten om scholen te helpen hun onderwijs te verbeteren. Ze zijn echter niet ...
-
Studie: Startdossier toegevoegde waarde
Deze studie geeft een overzicht van de internationale literatuur op het gebied van leerwinst en toegevoegde waarde. De studie is ...
-
Samenvatting: Toegevoegde waarde: een instrument voor onderwijsverbetering - niet voor beoordeling
Leerwinst en toegevoegde waarde zijn goede instrumenten om scholen te helpen hun onderwijs te verbeteren. Ze zijn echter niet ...
-
Persbericht: Toegevoegde waarde niet geschikt voor oordeel over kwaliteit van de school
Leerwinst en toegevoegde waarde zijn waardevolle instrumenten voor scholen om hun onderwijs te verbeteren. Inzicht in de ...
-
Humanisme als richting
De raad beantwoordt in dit advies de vraag van de staatssecretaris of het humanisme kan worden beschouwd als richting. Aanleiding ...
-
Voorkomen draaideurconstructie
De raad doet in dit advies aanbevelingen die bijdragen aan het voorkomen van bekostiging van nieuwe scholen waarvan te verwachten ...
-
Persbericht: Voorkom dat falend schoolbestuur voor nieuwe school bekostiging ontvangt
Beperk onderwijsbesturen die een aanwijzing van de minister hebben gekregen in de mogelijkheid om in aanmerking te komen voor ...
-
Overgangen in het onderwijs
De raad constateert dat overgangen in het onderwijs nu niet soepel genoeg verlopen. Enerzijds ontneemt een strengere selectie ...
-
Studie: Stromen door het onderwijs
DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs) heeft een analyse gemaakt van de leerroutes van het leerlingencohort dat in 2003 in het derde ...