Nieuwe huisstijl en nieuwe website
De Onderwijsraad heeft een nieuwe huisstijl en een nieuwe website. Met de nieuwe huisstijl laat de Onderwijsraad zien wie hij anno 2019 (100 jaar na zijn oprichting) is: het onafhankelijke adviescollege over onderwijs van de regering en het parlement. Met zijn gevraagde en ongevraagd adviezen draagt de Onderwijsraad bij aan goed onderwijs voor iedereen.
Nieuwe huisstijl
De nieuwe huisstijl is gemaakt door ontwerpbureau Thonik en omvat een nieuw logo, lettertype, kleurenpalet, tekstopmaak en herkenbare fotografie (gemaakt door fotograaf Edwin Walvisch). Het nieuwe logo heeft de vorm van een trap omhoog als symbool voor de Onderwijsraad. Een trap omhoog symboliseert verbetering, klimmen, een stijgende lijn, doelgericht, richting geven en relevantie.
Nieuwe website
Ook de website van de Onderwijsraad is helemaal vernieuwd, passend bij de nieuwe huisstijl. Belangrijkste verschil met de oude website is dat op de nieuwesite de adviezen van de Onderwijsraad centraal staan. Het geven van adviezen is immers de kernactiviteit van de Onderwijsraad en de meeste bezoekers van de site blijken daar dan ook naar op zoek te zijn. Daarnaast is op de nieuwe site veel meer beeldmateriaal te zien en zijn teksten korter en toegankelijker geschreven.